До знань ведуть три шляхи:
Шлях міркувань – цей шлях благородний.
Шлях наслідувань – найлегший.
Шлях досвіду – найважчий.
Конфуцій
Професійна компетентність
учителя XXІ століття складається не тільки із знань, умінь і навичок.
Необхідним критерієм є також поінформованість про нові підходи до навчання й
виховання школярів, зміни в структурі, змісті освітнього процесу, володіння
сучасними педагогічними технологіями навчання, психологічними методами,
прийомами, враховують вікові особливості
щодо забезпечення формування в них принципів моралі, моральності.
Сьогодні в державі відбувається становлення
системи освіти, що орієнтована на входження у світовий освітній простір.
Відбулися кардинальні зміни соціально-політичних, економічних умов реформування
освіти в Україні. Визначилися нові педагогічні тенденції: зміна пріоритетів у
напрямку гуманізації навчання, посилення особистісної орієнтації змісту та освітніх технологій,
індивідуалізація навчальних траєкторій тих, хто вчиться, творча та розвивальна
спрямованість навчання, впровадження компетентнісно орієнтованого підходу до
навчання.
Побудова сучасної системи освіти
актуалізує педагогічні пошуки, спонукає до творчої роботи, науково-дослідної
діяльності,стимулює самоосвітній процес кожного вчителя.
Все більшої актуальності набувають питання,
пов’язані з посиленням неперервного характеру навчання і професійного
удосконалення педагога як умови його активної адаптації до нових обставин і
моделей діяльності, підготовки до рішення нових професійних завдань.
- · успішно вирішувати свої власні життєві проблеми, виявляючи ініціативу, самостійність і відповідальність;
- · усвідомлювати мету компетентнісно орієнтованого навчання;
- · планувати урок з використанням усього розмаїття форм і методів навчальної діяльності і насамперед усіх видів самостійної роботи, діалогічних, евристичних і проблемних методів;
- · пов'язувати навчальний матеріал з повсякденним життям та інтересами учнів;
- · залучати до обговорення попередній досвід школярів;
- · демонструвати учням рольові моделі на прикладі реальних людей, літературних персонажів;
- · оцінюючи навчальні досягнення школярів, брати до уваги не тільки продемонстровані знання і вміння. а передусім здатність застосовувати їх у навчальних і життєвих ситуаціях.
Комментариев нет:
Отправить комментарий