Група 1

У Державному стандарті базової і повної загальної середньої освіти (затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 23 листопада 2011 р. № 1392) дається тлумачення понять «компетентність», «ключова компетентність», «компетентнісний підхід»:
- компетентність - набута у процесі навчання інтегрована здатність учня, що складається із знань, умінь, досвіду, цінностей і ставлення, що можуть цілісно реалізовуватися на практиці;
- ключова компетентність - спеціально структурований комплекс характеристик (якостей) особистості, що дає можливість їй ефективно діяти у різних сферах життєдіяльності і належить до загальногалузевого змісту освітніх стандартів;
- компетентнісний підхід - спрямованість навчально-виховного процесу на досягнення результатів, якими є ієрархічно підпорядковані ключова, загальнопредметна і предметна (галузева) компетентності. 

Cистему компетентностей в освіті складають такі:

o   ключові – тобто надпредметні (міжпредметні) компетентності, які визначаються як здатність людини здійснювати складні поліфункціональні, поліпредметні, культуродоцільні види діяльності, ефективно розв’язуючи відповідні проблеми;
o   загальногалузеві – їх набуває учень упродовж засвоєння змісту тієї чи іншої освітньої галузі у всіх класах середньої школи;
o   предметні компетентності – їх набуває учень упродовж вивчення того чи іншого предмета у всіх класах середньої школи. 

Перелік ключових компетентностей:
􀂃 уміння вчитись (навчальна);
􀂃 громадянська;
􀂃 загальнокультурна;
􀂃 компетентність з інформаційних та комунікаційних технологій;
􀂃 соціальна;
􀂃 підприємницька;
􀂃 здоров’язберігаюча.


Комментариев нет:

Отправить комментарий