У Державному стандарті
базової і повної загальної середньої освіти (затвердженому постановою Кабінету
Міністрів України від 23 листопада 2011 р. № 1392) дається тлумачення понять «компетентність», «ключова
компетентність», «компетентнісний підхід»:
- компетентність - набута у процесі навчання
інтегрована здатність учня, що складається із знань, умінь, досвіду, цінностей
і ставлення, що можуть цілісно реалізовуватися на практиці;
- ключова
компетентність -
спеціально структурований комплекс характеристик (якостей) особистості, що дає
можливість їй ефективно діяти у різних сферах життєдіяльності і належить до
загальногалузевого змісту освітніх стандартів;
- компетентнісний підхід - спрямованість навчально-виховного процесу на досягнення
результатів, якими є ієрархічно підпорядковані ключова, загальнопредметна і
предметна (галузева) компетентності.
Cистему компетентностей в освіті складають такі:
o ключові – тобто
надпредметні (міжпредметні) компетентності, які визначаються як здатність
людини здійснювати складні поліфункціональні, поліпредметні, культуродоцільні
види діяльності, ефективно розв’язуючи відповідні проблеми;
o загальногалузеві – їх набуває учень упродовж засвоєння змісту тієї чи іншої освітньої
галузі у всіх класах середньої школи;
o предметні
компетентності – їх набуває учень упродовж вивчення того чи іншого предмета у
всіх класах середньої школи.
Перелік ключових компетентностей:
уміння вчитись (навчальна);
громадянська;
загальнокультурна;
компетентність з інформаційних та
комунікаційних технологій;
соціальна;
підприємницька;
здоров’язберігаюча.
Комментариев нет:
Отправить комментарий